reklama

Prve kroky v novej krajine.

Piatok rano. 28. marec 2008. Moje kroky cez 2 prestupy bratislavskou MHD vedu na letisko M.R Štefánika.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Piatok rano. 28. marec 2008. Moje kroky cez 2 prestupy bratislavskou MHD vedu na letisko M.R Štefánika. Let cislo FR4283. Plynuly prechod cez check in. Cakanie v rade na pasovu kontrolu, posledne pohlady a pusa priatelke ktoru mozno neuvidim dva mesiace a mozeme nasadat.

Tri hodiny dlhy let, ktory som si skratil pocitanim poctu objednanych piv dvojice predo mnou (za tie tri hodiny to stihli otocit 8 krat a poslednu hodinu letu sa venovali striedavo navsteve toalety) a pocuvanim paru vedla mna, kde sa obetavy mladik snazil svojej priatelke vysvetlit ako funguje lietadlo a ze sa nemusi bat atd.... zaujimave pocuvanie, za tri hodiny som sa toho dozvedel aj viac ako som chcel. Pristatie nebolo nijak prijemne, este par metrov nad zemou sa s lietadlom pohraval vietor. Nakoniec sme pristali trochu drsnejsie ako inokedy, dvojica predo mnou povzbudena davkou piva zacala po zastaveni tlieskat pilotovi, mladik vedla mna si len neveriacky zakyval hlavou na znak nesuhlasu a precedil pomedzi zuby, ze to snad ti dvaja nemyslia vazne.

Vystupujeme z lietadla, prechadzame pasovou kontrolou, beriem si svoju batozinu, kupujem listok na MHD a vychadzam z letiskovej haly. Vonku okolo 10 stupnov, dazdu trcia nohy z oblohy. Neklamny znak, ze som v Irsku. Nasadam na autobus a necham sa odviest na hlavnu autobusovu stanicu v Dubline, moj autobus dalej odchadza o priblizne hodinku.

Moj autobus cislo 21 prisiel nacas a o druhej hodine som sa vydal na poslednu cast mojej cesty smerom do county Mayo na severozapade Irska. Cesta trvala priblizne 4 hodiny, takze o siestej vecer som bol konecne v cieli.

Na druhy den rano som ale musel zacat riesit zivotne dolezite veci ohladom mojho dalsieho posobenia v Irsku. Cestovanie v Irsku je nocnou morou nielen pre turistov,ale aj pre domacich, uplnou nevyhnutnostou je teda kupa auta. S minimalnymi vodicskymi skusenostami na Slovensku a tiez s nie uplnymi vedomostami o dopravnych predpisoch v Irsku toto bola pre mna najtazsia cast mojich prvych dni. Velmi mi ale pomohla publikacia od RSA (http://www.nsc.ie/) kde su predpisy do detailov vysvetlene. Po dlhom jednani s dealerom sa mi podarilo zjednat cenu starsieho Opel Corsa, podpisal som formulare o "Change of ownership" a mohol som na svojom novom aute odist. Od dealera do nasho bydliska je to cca 50 kilometrov, takze moji spolupasazieri mali urcite spolu so mnou ustrachane myslienky pocas cesty domov. Po dvoch mesiacoch soferovania na irskych cestach ale mozem povedat, ze uz si neviem predstavit soferovat opat na pravej strane cesty, mozno to bude tym, ze na Slovensku som soferoval velmi malo. (O dalsich specialitkach ako je irske insurance, motor tax alebo NCT skusim napisat nieco nabuduce.)

Druhy dolezity krok pre zivot v Irsku - praca. Na Slovensku som pracoval v nadnarodnej firme ktore sa zaobera distribuciou pocitacovych komponentov, pocitacov, serverov, notebookov, atd. Zhodou nahod alebo zasahom osudu jedna z pobociek nasej firmy sa nachadza 20 km od mojho sucasneho bydliska.
Vyzbrojeny referenciami od kolegov a nadriadenych som sa vybral v pondek rano na pracovny pohovor. Po zoznameni s riaditelkou irskej pobocky a neformalnej diskusii na asi 20 minut bolo rozhodnute ze 1. aprila nastupujem. A nebol to prvoaprilovy zart.

And the craic could start... :)



Michal "Mícheal" Ferencz

Michal "Mícheal" Ferencz

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rozhodol som sa zit vecne a zomriem iba v pripade ak by mi to nevyslo... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéZážitky z Írska

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu